آخرین خبرها
خانه / اخبار / پذیرش تکمیل ظرفیت رشته های تخصصی (سطح ۲ و سطح ۳) ویژه برادران

پذیرش تکمیل ظرفیت رشته های تخصصی (سطح ۲ و سطح ۳) ویژه برادران

رشته­ های تخصصی، شاخه­ هایی از علوم اسلامی هستند که نیاز امروز جامعه، توسعه و تقویت آنها را می­ طلبد این رشته­ ها که هر یک سابقه ­ای دیرین در تلاش های علمی حوزه و حوزویان دارند هم پای علم اصیل و ممتاز فقه همواره مورد توجه عالمان جامع اندیش حوزه ­ها بوده­اند. در عصر حاضر، تکثر علوم و انبوه شبهات و نیازها قابل انکار نیست.

بر این اساس و با توجه به تأکیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(قدس ­سره) و رهبر عالیقدر انقلاب حضرت آیت الله خامنه­ ای (مدظله­ العالی) و با عنایت­ مراجع معظم و زعمای حوزه و نیز با همت شورای عالی و مدیریت حوزه بیش از ۲۰ سال است که رشته­ های تخصصی در حوزه پاگرفت تا به تربیت فضلایی اندیشمند و مدرسان و پژوهشگرانی ارزشمند در رشته ­های متعدد علوم اسلامی بپردازد.

در این بین نقش و تلاش خالصانه مسئولان واحدهای آموزش تخصصی به خصوص مدیران محترم آنها ستودنی است. رویکرد مثبت طلاب جوان و گسترش روزافزون رشته­ های تخصصی مسئولیت تصمیم ­گیرندگان و تصمیم سازان حوزوی در امور مربوط به این رشته ها را سنگین­ تر می کند. امید که در افق پیش رو شاهد ایجاد و توسعه نظام مند رشته ها و واحد های آموزش تخصصی حوزه باشیم.

در همین راستا مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز تحت اشراف حضرت آیت الله مجتهد شبستری دام عزه اقدام به پذیرش طلاب در رشته های سطح ۲ علوم اسلامی با گرایش کلام اسلامی و سطح ۳ شیعه شناسی و کلام مقارن می نماید. علاقمندان می توانند با مطالعه موارد ذیل نسبت به ثبت نام جهت شرکت در آزمون ورودی اقدام نمایند.

شرایط پذیرش:

افرادی می توانند در پذیرش تکمیل ظرفیت رشته های تخصصی شرکت نمایند که از شرایط ذیل برخوردار باشند:
۱- دارا بودن اتمام سطح یک برای شرکت در آزمون مقطع سطح دو و دارا بودن اتمام سطح دو برای شرکت در آزمون مقطع سطح سه.

تذکر ۱: آن دسته از طلاب متقاضی تحصیل در رشته های تخصصی که مشغول به تحصیل در پایه ۶ یا ۹ هستند مشروط به ارائه گواهی مبنی بر اتمام سطح یک یا دو حداکثر تا آغاز نیم سال دوم تحصیلی مجاز به شرکت در آزمون رشته تخصصی سطح بالاتر و تحصیل در آن هستند.
تذکر۲: رعایت شرایط خاص واحدهای آموزشی یا رشته های خاص با مجوز مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای داوطلبان الزامی است.

۲- عدم منع قانونی از ادامه تحصیل
۳- حداکثر سن برای سطح دو ۳۰ سال و برای سطح سه ۳۴ سال می باشد.(سنوات پایه های بالاتر از سطح ۱ و ۲ به حداکثر سن افزوده می شود ولی حداکثر سن در سطح۲ از ۳۴ سال و در سطح سه از ۳۸ سال بیش تر نباشد.)
۴- کسب امتیاز لازم در آزمون ورودی و مصاحبه علمی
۵- اقدام به ثبت نام پس از پذیرفته شدن نهایی در واحدهای آموزشی تخصصی

برگزاری آزمون:

۱ . آزمون تکمیل ظرفیت سال تحصیلی ۹۵–۱۳۹۴ برخی از رشته های تخصصی در استان قم و سایر شهرها به صورت متمرکز و همزمان برگزار می گردد.
۲ . تاریخ آزمون : روز جمعه ششم آذر ماه ۹۴
۳ . محل برگزاری: مکان و ساعت شروع آزمون در کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

وجه ثبت نام:

۱ . هر داوطلب برای نام نویسی در آزمون پذیرش (مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان) را از طریق سامانه دریافت الکترونیکی پرداخت می نماید.
۲ . مبلغ ثبت نام برای اصل نام نویسی بوده و بر اساس تعداد رشته انتخابی برای متقاضیان افزایش نمی یابد.

تذکر۱: هر داوطلب در هنگام خرید کارت ثبت نام باید شماره پرونده خود را وارد نماید.(فقط شماره پرونده وارد شده میتواند ثبت نام نماید).

فرآیند ثبت نام:

۱ . پذیرفته شدگان مشغول به تحصیل در یک استان در صورتی می توانند در واحد آموزشی تخصصی استان دیگر شرکت نموده و ادامه تحصیل دهند که قبل از نام نویسی در واحد آموزشی، نسبت به انتقال پرونده تحصیلی خود به استان مقصد و ارائه گواهی تایید انتقال به مرکز مدیریت استان مقصد اقدام نموده باشند.
تذکر: فرآیند انتقال بر اساس آیین نامه آموزشی انجام می گیرد و قبولی در آزمون ورودی واحد آموزش یک استان تعهدی را برای انتقال ، متوجه واحد آموزشی و مدیریت استانی مبدا و مقصد نمی کند.
۲ . ثبت نام داوطلبان از طریق سایت مدیریت امور مراکز تخصصی و به صورت اینترنتی از تاریخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۱ تا تاریخ ۱۳۹۴/۰۸/۱۰ می باشد.
۳ . توصیه می شود داوطلبان پس از تکمیل تقاضا نامه یک نسخه از آن را چاپ و نزد خود نگهداری نمایند.
۴ . ثبت نام دستی و پستی پذیرفته نیست.

منابع و سوالات آزمون:

۱ . منابع عمومی آزمون ورودی در سطح ۲ و۳ مربوط به دروسی است که متقاضیان تمام رشته های یک سطح تحصیلی ملزم به پاسخ گویی آن خواهند بود.
۲ . مواد دروس ، تعداد منابع و ضریب سوال های عمومی در سطح ۲ بر اساس جدول شماره ( ۱ ) دفترچه راهنما و در سطح ۳ بر اساس جدول شماره ( ۳ ) دفتر چه راهنما خواهد بود.
۳ . سوال های منابع عمومی صرفا به صورت چهار گزینه ای خواهد بود.

تبصره ۵: تعداد سوالات عمومی در سطح ۲ ، ۵۰ سوال و در سطح ۳ ، ۲۰ سوال می باشد.

۴ . منابع تخصصی آزمون ورودی در سطح ۲و۳ مربوط به دروسی است که در هر رشته و گرایش تخصصی برای داوطلبان آن به صورت خاص در نظر گرفته شده است.
۵ . منابع و ضریب سوال تخصصی در سطح ۲ بر اساس جدول شماره ( ۲ ) دفترچه راهنما و در سطح ۳ بر اساس جدول شماره ( ۴) دفترچه راهنما خواهد بود.
۶ . سوال های منابع تخصصی به صورت تستی خواهد بود مگر اینکه بر اساس توافق و تایید واحدهای مجری رشته لزوم سوالات تشریحی احراز شده باشد.
۷ . به پاسخ های غلط تستی نمره منفی تعلق خواهد گرفت و هر ۴ پاسخ غلط یک امتیاز مثبت را خنثی خواهد نمود.

اعلان نتایج آزمون:

۱ . نتایج آزمون کتبی حداکثر ۳ هفته پس از برگزاری آزمون توسط معاونت آموزش و امور حوزه ها به مدیریت های استانی و واحد های آموزشی تخصصی ابلاغ و پس از هماهنگی با واحدهای آموزشی به داوطلبان اعلام خواهد شد.
۲ . حداقل نمره قبولی در آزمون کتبی کسب ۵۰ درصد از مجموع امتیاز می باشد.
۳ . واحدهای آموزش تخصصی با تایید و درخواست مدیر واحد تخصصی و اعلام رسمی آن به مدیریت های استانی و معاونت آموزش، مجاز به افزایش امتیازات حداقلی فوق جهت تعیین افراد قبولی در واحد متبوع خود می باشند.

* داوطلبان، جهت دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند در ساعات اداری ۸ الی ۱۳ با شماره ۳۲۹۴۳۱۹۶-۰۲۵ مدیریت امور مراکز تخصصی حوزه های علمیه تماس حاصل نمایند. * داوطلبان علاقمند به تحصیل در مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می توانند از ساعت ۱۴ الی ۱۸ شنبه تا چهارشنبه با شماره تلفن های ۳۳۳۱۴۴۸۲-۰۴۱ یا ۳۳۳۱۴۵۰۷-۰۴۱ تماس حاصل نمایند.

ظرفیت پذیرش مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز برای هرکدام از رشته های مورد پذیرش ۲۵ نفر می باشد.

باتون-دریافت-دفترچه_255837باتون-خرید-اکانت_255839باتون-پذیرش-متمرکز_255836 باتون-بازیابی-رمز_255838

درباره‌ی مدیر سایت

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*