آخرین خبرها
خانه / اخبار / پذیرش تکمیل ظرفیت مرکز تخصصی علامه امینی – نیم‌سال دوم سال‌تحصیلی ۹۶-۹۵

پذیرش تکمیل ظرفیت مرکز تخصصی علامه امینی – نیم‌سال دوم سال‌تحصیلی ۹۶-۹۵

poster-tabriz-small

علوم اسلامی مانند تفسیر و حدیث و فلسفه و کلام و رجال و غیرها باید مورد اهتمامی کامل و در متن اصلی برنامه های حوزه باشد و برای آنها مدارس تخصصی تشکیل گردد و این علوم که حوزه علمیه زادگاه و پرورشگاه آن است از مهد خود بیگانه نگشته و در آنها حوزه به بیرون از خود نیازمند نگردد.

امام خامنه‌ای «دام ظله العالی»

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری دام ظله العالی، مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز تحت اشراف حضرت آیت الله مجتهد شبستری دام عزه، به عنوان نخستین مرکز تخصصی در شمال‌غرب کشور اقدام به پذیرش طلاب برای تکمیل ظرفیت نیم‌سال دوم سالتحصیلی ۹۶-۹۵ از میان فارغ‌التحصیلان سطح یک حوزه در رشته علوم اسلامی با گرایش کلام اسلامی سطح ۲ و از میان فارغ‌التحصیلان سطح دو حوزه در رشته‌های شیعه شناسی و کلام مقارن سطح ۳ می نماید.

علاقمندان می توانند با مطالعه موارد ذیل نسبت به ثبت نام جهت شرکت در آزمون ورودی اقدام نمایند.

حتما پیش از ثبت‌نام دفترچه پذیرش را دریافت و به طور دقیق مطالعه بفرمایید.

شرایط پذیرش:

افرادی می توانند در پذیرش تکمیل ظرفیت رشته های تخصصی شرکت نمایند که از شرایط ذیل برخوردار باشند:
۱- دارا بودن اتمام سطح یک برای شرکت در آزمون مقطع سطح دو و دارا بودن اتمام سطح دو برای شرکت در آزمون مقطع سطح سه.

تذکر ۱: آن دسته از طلاب متقاضی تحصیل در رشته های تخصصی که مشغول به تحصیل در پایه ۶ یا ۹ هستند مشروط به ارائه گواهی مبنی بر اتمام سطح یک یا دو حداکثر تا آغاز نیم سال دوم تحصیلی مجاز به شرکت در آزمون رشته تخصصی سطح بالاتر و تحصیل در آن هستند.

۲- عدم منع قانونی از ادامه تحصیل
۳- حداکثر سن برای سطح دو ۳۰ سال و برای سطح سه ۳۴ سال می باشد.(سنوات پایه های بالاتر از سطح ۱ و ۲ به حداکثر سن افزوده می شود ولی حداکثر سن در سطح۲ از ۳۴ سال و در سطح سه از ۳۸ سال بیش تر نباشد.)
۴- کسب امتیاز لازم در آزمون ورودی، مصاحبه علمی و تحقیقات
۵- اقدام به ثبت نام پس از پذیرفته شدن نهایی در مرکز تخصصی

نکات بسیار مهم درخصوص تحصیل فارغ التحصیلان سفیران هدایت در رشته ها و گرایش های تخصصی:

فارغ التحصیلان سطح ۲ سفیران هدایت، با داشتن شرایط مندرج در مصوبه شماره ۹۰۵ شورای محترم عالی حوزه های علمیه به شرح ذیل می‌توانند در پذیرش رشته های تخصصی سطح ۲ شرکت نمایند:

  • داشتن معدل کل ۱۵ با بالا
  • داشتن شرایط برنامه مقصد
  • موافقت مرکز سفیران هدایت جهت ادامه تحصیل
  • قبولی در امتحان جامع شفاهی.( این امتحان توسط معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی و با نظارت معاونت آموزش و اعزام اساتید از سوی این معاونت، از دروس « اصول » و « فقه » و « ادبیات عرب » به صورت شفاهی برگزار می گردد.)
  • قبولی در آزمون ورودی سطح دو گرایشی (برای متقاضیان ورود به دوره های گرایشی)
  • گواهی گذراندن دوره تعهد تبلیغ

تبصره ۱: فارغ التحصیلان دارای معدل کل ۱۸ به بالا، می توانند مدت تعهد تبلیغ را پس از اتمام سطح دو گرایشی انجام دهند و کسانی که در سطح دو، معدل ۱۶ به بالا کسب کنند، میتوانند دوره تعهد تبلیغ را حداکثر پس از اتمام سطح سه انجام دهند.

تبصره ۲: فارغ التحصیلان سطح دو سفیران هدایت، به شرط داشتن شرایط مذکور در این ماده، پس از گذراندن دروس پایه های ۷، ۸ و ۹ می توانند در آزمون سطح ۳ رشته های تخصصی شرکت نموده و ادامه تحصیل دهند.

برگزاری آزمون:

۱ . آزمون تکمیل ظرفیت سال تحصیلی ۹۶–۱۳۹۵ به صورت متمرکز و همزمان در سراسر کشور برگزار می گردد.
۲ . تاریخ آزمون : روز جمعه سوم دی ماه ۹۴
۳ . محل برگزاری: مکان و ساعت شروع آزمون در کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

وجه ثبت نام:

۱ . هر داوطلب برای نام نویسی در آزمون پذیرش (مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان) را از طریق سامانه دریافت الکترونیکی پرداخت می نماید.
۲ . مبلغ ثبت نام برای اصل نام نویسی بوده و بر اساس تعداد رشته انتخابی برای متقاضیان افزایش نمی یابد.

تذکر۱: هر داوطلب در هنگام خرید کارت ثبت نام باید شماره پرونده خود را وارد نماید.(فقط شماره پرونده وارد شده میتواند ثبت نام نماید).

فرآیند ثبت نام:

۱ . پذیرفته شدگان مشغول به تحصیل در یک استان در صورتی می توانند در واحد آموزشی تخصصی استان دیگر شرکت نموده و ادامه تحصیل دهند که قبل از نام نویسی در واحد آموزشی، نسبت به انتقال پرونده تحصیلی خود به استان مقصد و ارائه گواهی تایید انتقال به مرکز مدیریت استان مقصد اقدام نموده باشند.
تذکر: فرآیند انتقال بر اساس آیین نامه آموزشی انجام می گیرد و قبولی در آزمون ورودی واحد آموزش یک استان تعهدی را برای انتقال، متوجه واحد آموزشی و مدیریت استانی مبدا و مقصد نمی کند.
۲ . ثبت نام داوطلبان از طریق سایت مرکز تخصصی به نشانی www.mtamini.ir و همچنین سایت مدیریت امور مراکز تخصصی به نشانی www.mt.ismc.ir و به صورت اینترنتی از تاریخ ۱۳۹۵/۰۸/۲۰ تا تاریخ ۱۳۹۴/۰۹/۱۵ می باشد.
۳ . توصیه می شود داوطلبان پس از تکمیل تقاضا نامه یک نسخه از آن را چاپ و نزد خود نگهداری نمایند.
۴ . ثبت نام دستی و پستی پذیرفته نیست.

منابع و سوالات آزمون:

۱ . منابع عمومی آزمون ورودی در سطح ۲ و۳ مربوط به دروسی است که متقاضیان تمام رشته های یک سطح تحصیلی ملزم به پاسخ گویی آن خواهند بود.
۲ . مواد دروس ، تعداد منابع و ضریب سوال های عمومی در سطح ۲ بر اساس جدول شماره ( ۱ ) دفترچه راهنما و در سطح ۳ بر اساس جدول شماره ( ۳ ) دفتر چه راهنما خواهد بود.
۳ . سوال های منابع عمومی صرفا به صورت چهار گزینه ای خواهد بود.

تبصره ۵: تعداد سوالات عمومی در سطح ۲ ، ۵۰ سوال و در سطح ۳ ، ۲۰ سوال می باشد.

۴ . منابع تخصصی آزمون ورودی در سطح ۲و۳ مربوط به دروسی است که در هر رشته و گرایش تخصصی برای داوطلبان آن به صورت خاص در نظر گرفته شده است.
۵ . منابع و ضریب سوال تخصصی در سطح ۲ بر اساس جدول شماره ( ۲ ) دفترچه راهنما و در سطح ۳ بر اساس جدول شماره ( ۴) دفترچه راهنما خواهد بود.
۶ . سوال های منابع تخصصی به صورت تستی خواهد بود مگر اینکه بر اساس توافق و تایید واحدهای مجری رشته لزوم سوالات تشریحی احراز شده باشد.
۷ . به پاسخ های غلط تستی نمره منفی تعلق خواهد گرفت و هر ۴ پاسخ غلط یک امتیاز مثبت را خنثی خواهد نمود.

اعلان نتایج آزمون:

۱ . نتایج آزمون کتبی حداکثر ۴ هفته پس از برگزاری آزمون از طریق سایت‌های مرکز تخصصی علامه امینی و مدیریت رشته‌های تخصصی کشور اعلام خواهد گردید.
۲ . حداقل نمره قبولی در آزمون کتبی کسب ۵۰ درصد از مجموع امتیاز می باشد.

* داوطلبان، جهت دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند در ساعات اداری ۸ الی ۱۳ با شماره‌های ۳۲۹۴۰۱۰۹ و ۳۲۹۴۳۱۹۶-۰۲۵ مدیریت امور مراکز تخصصی حوزه های علمیه تماس حاصل نمایند. *

داوطلبان علاقمند به تحصیل در مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می توانند از ساعت ۱۵ الی ۱۸ روزهای شنبه تا چهارشنبه با شماره تلفن های ۳۳۳۱۴۴۸۲-۰۴۱ یا ۳۳۳۱۴۵۰۷-۰۴۱ تماس حاصل نمایند.

ظرفیت پذیرش مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز برای هرکدام از رشته های مورد پذیرش ۱۵ نفر می باشد.

ورود به سایت مدیریت امور مراکز تخصصی کشور جهت ثبت‌نام

باتون-دریافت-دفترچه_255837باتون-خرید-اکانت_255839باتون-پذیرش-متمرکز_255836باتون-بازیابی-رمز_255838

درباره‌ی مدیر سایت

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*